2017.gada 25.septembrī, noslēdzot sadarbības līgumu, tehnikums ir iesaistījies Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.4. specifiskā atbalsta mērķa “Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus” projekta Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” īstenošanā.
Projekta īstenotājs | Izglītības kvalitātes valsts dienests |
Sadarbības partneri |
|
Projekta mērķis | Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem. |
Projekta īstenošanas laiks | 16.03.2017.–31.12.2022. |
Projekta mērķgrupa | 5.–12. klases vispārizglītojošo programmu skolēni; 1.–4. kursa profesionālās izglītības programmu audzēkņi. |
Projektā sniegtais atbalsts |
|
Projekta īstenošanas pamats | |
Finansējums | Specifiskajam atbalstam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 39 812 376 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 33 840 519 euro un valsts budžeta finansējums 5 971 857 euro. |
Kontaktinformācija | |
Kontaktinformācija Izglītības kvalitātes valsts dienestā | Tālr.: 28684847 E-pasts: pmp@ikvd.gov.lv |
Plašāka informācija par projektu |
04.07.2022
Projekta (Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai
/ESF projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001/) ietvarā šajā māc. gadā notikušas vairāk nekā 400 konsultācijas audzēkņiem ar psihologu.
Uzsākoties mācību gadam , audzēkņiem pēc ilgstošām attālinātām mācībām bija grūtības uzsākt tās klātienē, komunicēt ar vienaudžiem , kā pirms Covid-19 vīrusa sākuma, brīvi un ar lielāku pārliecību par sevi. Protams, tas neattiecas uz visiem pusaudžiem un jauniešiem, bet kuriem bija grūtības adaptēties pie jauniem apstākļiem, komunicēt attālināti, atrasties ilgstoši mājās.
Audzēkņiem māc.gada sākumā bija jāpalīdz adaptēties mācībām klātienē. Spēt būt pārliecinātākiem par sevi, motivēt , izvirzīt mērķus.
Otrajā māc. Semestra laikā ziņas par karu Ukrainā audzēkņus ļoti satrauca, bija liels apjukums un bailes. Bija jūtams nemiers. Nezināšana par to, kas būs tālāk, vai skars tas arī Latviju. Tam visam sekoja stress un trauksme. Grūtības pieslēgties mācībām, motivācijas trūkums. Sniedzot emocionālo atbalstu , audzēkņi rod sevī spēku, pozitīvas domas. Motivējošā intervence stimulē vēlmi darīt un tiekties uz mērķi.