2017.gada 25.septembrī, noslēdzot sadarbības līgumu, tehnikums ir iesaistījies Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.4. specifiskā atbalsta mērķa “Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus” projekta Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” īstenošanā.
Projekta īstenotājs | Izglītības kvalitātes valsts dienests |
Sadarbības partneri |
|
Projekta mērķis | Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem. |
Projekta īstenošanas laiks | 16.03.2017.–31.12.2022. |
Projekta mērķgrupa | 5.–12. klases vispārizglītojošo programmu skolēni; 1.–4. kursa profesionālās izglītības programmu audzēkņi. |
Projektā sniegtais atbalsts |
|
Projekta īstenošanas pamats | |
Finansējums | Specifiskajam atbalstam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 39 812 376 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 33 840 519 euro un valsts budžeta finansējums 5 971 857 euro. |
Kontaktinformācija | |
Kontaktinformācija Izglītības kvalitātes valsts dienestā | Tālr.: 28684847 E-pasts: pmp@ikvd.gov.lv |
Plašāka informācija par projektu |
2022./2023.m.g. 2.semestra laikā projektā skolas izglītojamajiem tika nodrošināti sekojoši ekonomiskie atbalsta veidi:
Projekts Pumpurs bija nepieciešams un sniedza būtisku atbalstu tiem skolēniem, kuriem identificēti priekšlaicīgi mācību pārtraukšanas riski.
2022./2023.m.g. 2.semestrī tika īstenoti 157 individuālā atbalsta plāni. Visi jaunieši atzinīgi novērtēja sniegto atbalstu, kas motivēja viņus turpināt mācības un sniedza neatsveramu arī ekonomisko atbalstu.
Projekta īstenošanas laikā arī pedagogiem bija iespēja uzzināt vairāk par dažādiem aspektiem darbā ar sociālās izstumtības riskam pakļautiem izglītojamiem. Iespēja dalīties pieredzē un gūt jaunu informāciju arī no skolas psihologa par aktuālām jauniešu problēmām.
Mācību procesā vienlīdz nozīmīgs ir gan zināšanu aspekts, gan skolēnu sociāli emocionālā attīstība. Sociāli emocionālā mācīšanās ir pamatā mācību motivācijas un pozitīvas uzvedības veidošanai skolēniem. Tā veicina pozitīva skolas klimata veidošanos, kas mazina priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu un stiprina skolēnu un pedagogu labklājību, ieskaitot garīgo veselību. Vēl joprojām izglītojamie izmanto psihologa konsultācijas, jo ir nepieciešams atbalsta personāls, kas nereti palīdzētu tikt galā ar visdažādākajām emocijām un problēmām.
Apkopojot jauniešu atsauksmes un viedokļus par īstenošanas rezultātu, jāsaka, ka visi 100% atzina, ka projekts ir devis ieguldījumu un palīdzējis turpināt mācības, cerot nākotnē, ka varbūt būs iespēja vēl piedalīties šāda veida atbalsta saņemšanā, tiem, kuriem tas īpaši aktuāls.
Projekta koordinators: S.Grigale
19.03.2022
18.februārī RTRIT skolas struktūrvienībā Preiļos norisinājās projekts “Restart”, kuru īsteno biedrība DUEsport un kas tiek organizēts atklātā projekta “Priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska jauniešu iesaiste jaunatnes iniciatīvu projekta” ietvaros.
Pirmajā projekta dienā jaunieši veica saliedēšanās aktivitātes mācību pasniedzēja E.Smoļina vadībā caur dažādiem spēļu uzdevumiem attīstīja prasmes, kas ļauj gūt pārliecību saviem spēkiem un apzināties sevi. Savukārt, pasniedzēja A.Homina vadītajā “Dizaina domāšana” darbnīcā jaunieši mēģināja padarīt ikdienas dzīvi aizraujošāku, izmantojot dizaina domāšanas metodes. Ar praktisku uzdevumu palīdzību, ieklausoties viens otrā un eksperimentējot, jaunieši izstrādāja vīzijas, kādai jābūt skolas videi, lai būtu vēlme mācīties.
No 13. līdz 15.aprīlim plānots trīs dienu seminārs, kurā RTRIT struktūrvienības Preiļu skolas jaunieši turpinās darbu darbnīcā “Līderis un vadītājs” ar mērķi izprast atšķirību starp līderi un vadītāju un apgūt prasmes, kā pārliecinoši uzstāties, pārvarēt bailes un mazināt uztraukumu uzstāšanās laikā, kas noderēs, gan dzīvē, gan prezentējot darbus skolā.
Jaunatnes iniciatīvu projektu finansē ESF projekts Nr.8.3.4.0/16/1/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”