A+
a-
"Skola kā radošuma laboratorija." Jauna pieeja radošuma attīstībai izglītībā!

Aktuāli

01.04.2021

"Skola kā radošuma laboratorija." Jauna pieeja radošuma attīstībai izglītībā!


Iepazīstinot ar radošuma jēdzienu vēlamies sākt ar mākslinieka Bruno Munari citātu, kurā mākslinieks radošumu definē kā “visu, kas iepriekš nav bijis, bet kas ir sasniedzams būtiskā un globālā veidā”.

Pēc viņa domām, radošums ir tā spēja, kas ļauj apvienot iztēli un izgudrojumu un tos mērķtiecīgi izmantot. Tā ir cilvēciskā prasme, ko izmanto, piemēram, projektēšanas laboratorijās, kur projektēšana ir darbība, kas “ietver visus problēmas aspektus, ne tikai tēlu, piemēram, iztēli un fantāziju, ne tikai funkciju kā izgudrojumu, bet arī psiholoģisko, sociālo, ekonomisko un cilvēka aspektus. ”

Saglabājot iztēles brīvību un izgudrojuma precizitāti, radošums ļauj mums izveidot jaunas attiecības starp to, ko mēs zinām, tas ir bezprecedenta atklājums, ko veicina zināšanas un kura mērķis ir atrast vairāk vai mazāk praktisku risinājumu.

Pilnu projekta "PLAYING 4 SOFT SKILLS"' izveidoto zinātnisko rakstu par radošumu atrodi  šajā saitē ⤵️

https://magazine.playing4softskills.eu/.../school-as-a.../